Умови поставки

Перший клас включає сім правил Інкотермс 2010, які можуть застосовуватися незалежно від обраного виду транспорту і його кількості. Цей клас включає:

У другому класі правил Інкотермс 2010 пунктом поставки і місцем, до якого здійснюється перевезення товару покупцеві, є порти, тому даний клас має назву «Для морського і внутрішнього водного транспорту».

Кількість правил Інкотермс 2010 у порівнянні з Інкотермс 2000 — зменшено з 13 до 11. Це було досягнуто шляхом введення двох нових правил, які можуть застосовуватися незалежно від узгодженого виду транспорту — DAT (поставка на терміналі) і DAP (поставка в місці) — замість правил Інкотермс-2000 DAF, DES, DEQ і DDU.

Інкотермс 2010

Редакція вступила в силу з 01 січня 2011 року.

Інкотермс 2010 (Incoterms 2010) — це міжнародні правила, визнані урядовими органами, юридичними компаніями і комерсантами по всьому світу як тлумачення найбільш застосовних в міжнародній торгівлі термінів.

Сфера дії Інкотермс 2010 (Incoterms 2010) поширюється на права і обов’язки сторін за договором купівлі-продажу в частині поставки товарів (умови поставки товарів). Тут представлений повний список термінів Інкотермс 2010 (Incoterms 2010) і необхідні коментарі до них.

Відзнаки нової редакції ІНКОТЕРМС 2010 від минулого ІНКОТЕРМС 2000:

Умови: DAP і DAT: В Інкотермс 2010 кількість термінів було зменшено з 13 до 11. Але при цьому створено два нових положення (DAP — delivered at place — поставка до пункту, DAT — delivered at terminal — поставка до терміналу), які можуть використовуватися як мультимодальні. Чотири найменш використовуваних в практиці терміна були скасовані (DAF, DES, DEQ, і DDU).

Термін DAT (поставка до терміналу) замінює собою термін DEQ: товар надається в розпорядження покупця нерозвантаженим з прибулого транспортного засобу. DAT на відміну від DEQ застосовно для мультимодальних перевезень. За оцінками експертів з логістики постачання до терміналу DAT відповідає найбільше практиці логістики в порту.

Термін DAP (поставка до пункту) є загальним положенням, при якому важливо точно вказати місце призначення. Термін DAP замінює собою три терміни: DAF, DES, DDU, і передбачає, що товар надається покупцеві вже готовим для розвантаження (в наших умовах для перевантаження під митним контролем, або ж для розмитнення).

Нові витрати і ризики в FOB, CFR і CIF: в умовах поставки FOB (франко-борт), CFR (вартість і фрахт) і CIF (вартість, страхування і фрахт) витрати і ризики встановлюються по-новому. В Інкотермс-2000 при цих трьох умов поставки ризик переходив після доставки до борта судна, а в Інкотермс 2010 перехід ризиків здійснюється після повного вантаження вантажу на борт судна (про розподіл відповідальності та перехід ризиків в Інкотермс-2000 дивіться далі).

Категорія E

Відвантаження

EXW

Будь-які види транспорту

  • EX Works ( ... named place)
  • Франко завод ( ...назва місця)
  • Перехід ризиків: У момент передачі товару на складі продавця
  • Експортні митні формальності: Відповідальність покупця
  • Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця

Категорія А

Основне перевезення не оплачено продавцем

FCA

Будь-які види транспорту

  • EX Works ( ... named place)
  • Франко завод ( ...назва місця)
  • Перехід ризиків: У момент передачі товару на складі продавця
  • Експортні митні формальності: Відповідальність покупця
  • Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця

FAS

морські і внутрішні водні перевезення

  • Free Alongside Ship (... named port of shipment)
  • Франко вздовж борту судна (... назва порту відвантаження)
  • Перехід ризиків: У момент розміщення товару вздовж борту судна
  • Експортні митні формальності: Відповідальність продавця

FOB

морські і внутрішні водні перевезення

  • Free On Board (... named port of shipment)
  • Франко завод ( ...назва місця)
  • Перехід ризиків: У момент передачі товару на складі продавця
  • Експортні митні формальності: Відповідальність покупця
  • Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця

Категорія C

Основне перевезення не оплачено продавцем

CFR

Морські, внутрішні та водні перевезення

  • Cost and Freight (...named port of destination)
  • Вартість і фрахт (...назва місця)
  • Перехід ризиків: У момент передачі товару на складі продавця
  • Експортні митні формальності: Відповідальність покупця
  • Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця

CIP

Будь-які види транспорту

  • Carriage and Insurance Paid To (...named port of destination)
  • Фрахт/перевезення та страхування оплачені (... назва місця призначення)
  • Перехід ризиків: У момент передачі товару на складі продавця
  • Експортні митні формальності: Відповідальність покупця
  • Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця

CPT

Будь-які види транспорту

  • Carriage Paid To (... named place of destination)
  • Фрахт/перевезення оплачені до (... назва місця призначення)
  • Перехід ризиків: У момент передачі товару на складі продавця
  • Експортні митні формальності: Відповідальність покупця
  • Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця

Категорія D

Доставка

DAT

Будь-які види транспорту

  • Delivered At Terminal (... named terminal of destionation)
  • Поставка на термінал (... назва терміналу)
  • Перехід ризиків: У момент передачі товару на складі продавця
  • Експортні митні формальності: Відповідальність покупця
  • Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця

DAP

Будь-які види транспорту

  • Delivered At Point (... named terminal of destionation)
  • Поставка в пункті (... назва пункту)
  • Перехід ризиків: У момент передачі товару на складі продавця
  • Експортні митні формальності: Відповідальність покупця
  • Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця

DDP

Будь-які види транспорту

  • Delivered Duty Paid (... named place of destination)
  • Доставка з оплатою мита (... назва місця призначення)
  • Перехід ризиків: У момент передачі товару на складі продавця
  • Експортні митні формальності: Відповідальність покупця
  • Імпортні митні формальності: Відповідальність покупця