Американська комісія підтвердила злиття Cosco та CSCL
12.11.2015

Федеральна морська комісія США (FMC) схвалила злиття найбільших китайських судноплавних компаній China Ocean Shipping Company (Cosco) і China Shipping Container Lines (CSCL). Спеціальний уповноважений FMC Вільям Дойл підтвердив, що компанії планують злиття і вже отримали від комісії рекомендації щодо спільної роботи.
Разом з віце-розпорядником Морської адміністрації США Майклом Родрігесом, Дойл відвідав Азію для двосторонніх консультацій з китайською делегацією, яку очолив Вен Меньюн, заступник глави Міністерства транспорту Китаю. Американський уповноважений описав зустріч, що пройшла в місті Сучжоу, як цілком успішну.
«Ми обговорили багато важливих питань, у тому числі недавній вибух у порту Тяньцзіня, надлишок потужностей на морських торговельних лініях, тарифи, злиття Cosco та CSCL і експериментальну програму Китаю щодо зон вільної торгівлі», — відзвітував Дойл в офіційній заяві.
Американські делегати також відвідали Шанхай, де зустрілися з представниками обох компаній, в тому числі з головним юрисконсультом CSCL Йе Хоньюном і керуючим директором Cosco Веном Хайміном. Сторони обговорили, наскільки зміниться склад альянсів, в яких складаються Cosco та CSCL, після злиття компаній. Подробиці зустрічі не розголошуються.
Імовірно, CSCL може послідувати за Cosco в альянс CKYHE, до складу якого також входять компанії «K» Line, Yang Ming, Hanjin Shipping та Evergreen Line. У свою чергу, Cosco може приєднатися до Ocean Three Alliance, куди крім CSCL входять CMA CGM та United Arab Shipping. Також може бути реалізований якийсь інший сценарій. Головне, за словами Дойла, щоб не постраждала чесна конкуренція і не були ущемлені права замовників перевезень.
Дойл повідомив представникам Cosco приємну новину: загальним голосуванням FMC позбавила європейський підрозділ компанії від необхідності чекати 30 днів перед зміною тарифів, як того вимагає закон США «Про контрольованих перевізників». Відповідно до закону, будь-який перевізник, який контролюється іноземним урядом і хоче змінити свої тарифи на території США, повинен дати FMC 30 днів на перевірку, чи не будуть його нові тарифи невиправдано низькими, що підірве чесну конкуренцію. Неможливість швидко змінювати тарифи дуже незручна для транспортних компаній. Скасування тридцятиденної перевірки — це своєрідний знак довіри фірмі.
В результаті злиття Cosco і CSCL займуть четверте місце в списку найбільших контейнерних перевізників світу. Нагадуємо, що на першому місці знаходиться компанія Maersk Line, а Mediterranean Shipping та CMA CGM займають другу і третю сходинки відповідно. Що стосується перевезень товарів між Азією і США, то тут об’єднаної компанії не буде рівних.
Не можна сказати, що компанії незадоволені своїм нинішнім становищем у рейтингу, де вони посідають шосте і сьоме місця. Але в третьому кварталі цього року Cosco повідомила про $270 млн. чистого збитку, а у разі CSCL ця сума склала $160 млн. з початку року. Уряд Китаю рішуче налаштований перешкодити компаніям і далі втрачати гроші. Крім того, злиття буде ефективним кроком у боротьбі з передбачуваної корупцією в управлінських апаратах компаній.
"Обидві компанії прагнуть зробити злиття якомога більше прозорим, — запевняє Вільям Дойл. — Зрозуміло, двері нашої комісії для них завжди відкриті. В наступному місяці у нас запланована зустріч у Вашингтоні. Китайські делегати дуже поглинені процесом — з ними приємно працювати ".