Чи готові перевізники переважувати контейнери? Inttra вважає, що ні

12.07.2015

Наскільки судноплавство готове до виконання стандарту SOLAS VGM, згідно з яким вагу кожного контейнера потрібно перевірити перед вантаженням на судно? Інформаційно-торгова платформа Inttra вважає, що лише 30% компаній зможуть підтримати стандарт, який набирає чинності 1 липня наступного року. Аналітики Inttra провели опитування серед своїх численних клієнтів і поділилися результатами.

48% клієнтів Inttra повідомили, що «мають певні сумніви» у своїй готовності до виконання нових регулювань. Ще 10% відверто заявили, що не будуть готові до зазначеного терміну. Приблизно 66% очікують від нових правил помірних або серйозних перешкод в робочому процесі.

Компанія Inttra була заснована в січні 2001 року завдяки спільним інвестиціям провідних світових судноплавних і логістичних компаній, в тому числі СМА CGM, Hamburg Sued, Hapag-Lloyd, Kuehne & Nagel International, Maersk Sealand, Mediterranean Shipping Company, P & O Nedlloyd і United Arab Shipping Company. Інформаційні послуги Inttra дозволяють судноплавним компаніям, їх клієнтам і посередникам раціоналізувати процес транспортування. Inttra дає можливість робити замовлення, а потім стежити за просуванням вантажу по декільком судноплавним компаніям, як за одним процесом. Через компанію проходить близько чверті замовлень на контейнерні перевезення в світі. З Inttra співпрацюють близько 50 перевізників і 110.000 вантажовідправників та експедиторів. Опитування було проведено серед 410 найбільш активних клієнтів.

Нові вимоги до зважування контейнерів є поправкою до Міжнародної конвенції з охорони людського життя на морі (SOLAS 74), прийнятої Міжнародною морською організацією (IMO). Мета поправки — усунути розбіжність ваги контейнера, зазначеного в документах, з його реальним вагою. Така розбіжність може виявитися смертельно небезпечним для судна і його екіпажу.

Щоб контейнери почали проходити перевірку ваги, всім учасникам процесу перевезення доведеться серйозно переглянути нинішню бізнес-практику. Наприклад, доведеться домовитися, коли саме вантажовідправник повинен надати необхідну інформацію. Вказувати вагу контейнера при підписанні замовлення занадто рано, оскільки відправник може сам його не знати. Чекати, поки буде надана відвантажувальна інструкція, — теж непідходящий варіант, оскільки перевізник не встигне включити інформацію в загальний вантажний план судна. Також має значення, яким способом буде передана інформація. Нова поправка розрахована на електронні повідомлення, але багато компаній все ще використовують для цих цілей факс або телефон. Їм доведеться серйозно перебудувати звичний робочий процес.

Зацікавлені сторони вже зараз розробляють нову робочу схему, не чекаючи, поки правила вступлять в силу. Коаліція перевізників агропромислової продукції та учасники Тихоокеанського стабілізаційної угоди створили робочий комітет, в який входить 25 перевізників з коаліції, вісім контейнерних ліній та три розробника програмного забезпечення. В рамках комітету були сформовані робочі і дискусійні групи, в яких можуть взяти участь онлайн всі зацікавлені особи. Одне з найбільш бурхливо обговорюваних питань — де знайти гроші для переходу на нові стандарти і цифрові технології, необхідні для їх підтримки.

Дискусійна група налічує понад 100 учасників, в тому числі такі компанії, як APL, BDP International, CEVA, Damco, Hapag Lloyd, Hamburg Sud, Kuehne + Nagel і United Arab Shipping. Організатори групи підкреслюють вільний характер приєднання до дискусії: учасникам не потрібно бути клієнтами Inttra, щоб бути почутими.

"Єдиний спосіб полегшити введення обов’язкової перевірки ваги контейнера — це максимально використовувати електронну комерцію, — вважає президент Inttra Ірина Кузнєцова. — Створивши спільне інформаційне поле, ми зможемо компенсувати недолік підготовки на місцях. Деякі аналітики вважають, що SOLAS VGM стане для судноплавства тим же, чим була для світового бізнесу «проблема 2000-го року». До таких криз краще бути готовими заздалегідь ".